piątek, 28 marca 2014

po co komu komunikacja? albo PR w modzie?

Pierwsze spotkanie cyklu Komu Komunikacja za nami. Przyznam, że bardzo, ale to bardzo brakowało mi czegoś takiego w Krakowie. Na szczęście organizatorzy Magda Grochala  i Łukasz Majewski (z pomocą wielu innych osób) zadbali o to, aby i u nas mogły odbywać się takie kreatywne wydarzenia.




Tematem spotkania była komunikacja w branży modowej. Cztery prelegentki przygotowały prezentacje, które skupiały się  wokół zagadnienia PR-u w modzie.






Wystąpienia rozpoczęła Olka Kaźmierczak, która prowadzi bloga Fashion PR Girl. Jej prezentacja była bardzo rzetelna i ciekawa, mówiła o sile storytellingu, o mistrzu storytellingu, za jakiego uważa Karla Lagerfelda, o tym, jak ważny jest PR w branży fashion, a to wszystko podparte świetnymi przykładami i jej osobistym doświadczeniem z pracy w agencji interaktywnej.


Kolejne wystąpienie to Katarzyna Młynarczyk z Socjomanii. I tutaj siedziałam zasłuchana, prezentacja była dość przewrotna i zaskakująca. Kasia to specjalista od social media, swoją prezentacją tylko potwierdziła, że zna się na rzeczy, a media społecznościowe zna od podszewki. Autorka Socjomanii pokazała, jak marki modowe mogą wykorzystać (lub jak nie wykorzystują) potencjału kanałów, jakie oferuje social media. Mam za sobą pracę w agencji reklamowej w dziale social media, więc z przyjemnością uzupełniłam wiedzę.


Prezentacja Gabrieli Francuz - o grzechach głównych blogerów - rozbawiła mnie wielokrotnie. Oczywiście tylko i wyłącznie w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Autorka bloga Street Fashion in Krakow z jednej strony podeszła z wielkim dystansem do pracy blogerów, ale też nie oszczędziła ich pod względem tego, jak obecnie współpracują z dziennikarzami i markami modowymi: że praca niektórych blogerek modowych opiera się na "braniu" i nie dawaniu nic w zamian, na "jechaniu na renomie" czy reklamowaniu praktycznie wszystkiego, bez konkretnego pomysłu na komunikację z fanami, nie mówiąc o content marketingu. Jej prezentacja potwierdziła mnie tylko w moich ostatnich przemyśleniach o blogerkach modowych - od dłuższego czasu mam ochotę napisać o tym post, tak też spodziewajcie się w najbliższym czasie wpisu na ten temat.


Ostatnią prelegentką była Joanna Jawor - dziennikarka i stylista. Ostatnio miałam okazję być na szkoleniu  z cyklu Kobieta Przedsiębiorcza, gdzie właśnie jednym z gości była Joanna. Prelegentka przybliżyła nam dlaczego warto i na jakich zasadach, pracować z dziennikarzami, jeśli chcemy rozpromować swoją markę. Nie zabrakło praktycznej wiedzy, jak i przykładów. Asia ma bowiem wieloletnie doświadczenie w pracy w Lounge Magazyn, tak też nie skupiła się tylko na "suchej" wiedzy, ale przytaczała wiele sytuacji, z którymi miała styczność podczas swojej pracy.


Plusem spotkania było to, że prelegenci choć zajmują się komunikacją na co dzień, każdy z nich pozwolił uczestnikom poznać aspekty i rolę komunikacji w branży modowej z innej strony. Od strony PR-u, social media, dziennikarstwa i z punktu widzenia blogerki. Było miło, inspirująco i zabawnie. Z niecierpliwością czekam na kolejne spotkanie, które odbędzie się 17 kwietnia w BAL-u, a tematem przewodnim będą kulinaria. :-) Więcej zdjęć możecie obejrzeć na FP Komu Komunikacja.



11 komentarzy:

  1. super sprawa, sama bym chętnie przyszła, gdybym wiedziała ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wpadnij na kolejne spotkanie :) Warto :)

      Usuń
    2. 16 kwietnia - w BAL-u. :D Śledź FP https://www.facebook.com/KomuKomunikacja?fref=ts to będziesz na bieżąco - bo jest zawsze ograniczona ilość osób, które mogą się zarejestrować na spotkanie, aby w nim uczestniczyć :)

      Usuń
  2. Z opisu wynika, że było to świetne spotkanie. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. 16 kwietnia... hmm postaram się być! W końcu z Katowic do Krakowa nie jest daleko, a obiecałam sobie, że teraz mnie nie było, ale następnym razem będę ! :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Strasznie żałuję, że mnie nie było. Akurat byłam w tym czasie w Krakowie, ale miałam zajęcia w ramach warsztatów na Krakowskim Fashion Weeku. Strasznie mnie zaczął ostatnio kręcić temat PR-u w modzie, więc prezentacje byłyby pewnie dla mnie niesamowicie interesujące. Ogólnie wydaje mi się, że projekt jest niesamowicie fajny i że wiele można się nauczyć. A na post o blogerkach modowych czekam z niecierpliwością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, ja dużo wyniosłam z tego spotkania :) Wpadnij na kolejne spotkanie, tematem będzie PR od kuchni :)

      Usuń
  5. Brzmi na prawdę bardzo interesująco! Chętnie bym poszła, gdybym miała jak. Czemu wszystkie fajne wydarzenia mają miejsce w Krakowie? Macie tam też na przykład kawiarenkę szyciową, chyba jedyną w Polsce (!!!), w której są organizowane co jakiś czas wykłady. Eh, może powinnam zmienić miasto?;p

    OdpowiedzUsuń